דיאטה לילדים בני 12

0
8472
דיאטה לילדים בני 12

אם בעבר הרבה גבות היו מורמות בתמיהה למראה כותרת המאמר הזה, הרי שהיום, אלא מול תופעה עולמית של משקל יתר גם אצל ילדים ומיעוט הפעילות הספורטיבית שילדינו מורגלים בה, דיאטה לבני 12 נראית לפעמים הכרחית וחשובה. העיסוק בדיאטה לבני 12 יכול להתייחס לילדים ספציפיים בעלי משקל עודף אבל התייחסות למשטר התזונה ולחינוך לתזונה מאוזנת ובריאה לכל ילד באשר הוא היא חלק בלתי נפרד מתפקידנו כהורים ולא תזיק לנו גם היוועצות עם דיאטן קליני או תזונאי מומחה וקבלת תפריט מקצועי לילדים, המותאם לגילם ולצרכים הייחודיים של כל אחד מהם.

מה ילד בן 12 צריך

ילד או ילדה בני 12 נמצאים בגיל התפר שבין הילדות לגיל ההתבגרות. זוהי תקופה של פעילות אינטנסיבית הכוללת משחק, מפגשים חברתיים, פעילות ספורטיבית וגם משאבים רבים המופנים לריכוז בלמידה. בגיל הזה קצב שריפת הקלוריות מואץ, כמו גם חילוף החומרים ולכן הילד חייב לקבל מספיק אנרגיה. רצוי משלוש ארוחות עיקריות ביום, הכוללות את כל אבות המזון, חלבונים, שומנים בריאים, פחמימות וסיבים תזונתיים, ויטמינים מכל הסוגים וחיזוק של ברזל, אבץ, מגנזיום וסידן. גם ארוחות ביניים – ארוחת 10 שנאכלת בבית הספר וארוחת אחר הצהריים קלה (פרוסה, מעדן או פרי) חשובות כדי לשמור על רמת אנרגיה גבוהה למשך כל שעות היום.

דיאטת הרזיה

ילדים בני 12 בעלי משקל עודף, נמצאים בגיל מצוין לעשות את השינוי : בוגרים מספיק כדי לקחת אחריות וגמישים עדיין מספיק כדי לרכוש הרגלים טובים יותר שילוו אותם בעתיד. הגוף מיצר את רוב התאים השומניים שילוו אותו כל החיים כבר בגיל ההתבגרות ולכן חשוב לדאוג לדיאטה במועד. ה דיאטה שצריכה להבנות לילד מסוים צריכה להיות מותאמת למאפיינים האישיים שלו – קצב חילוף החומרים ושריפת הקלוריות וכדומה ואפילו לטעם אישי, כדי שהתפריט שיותאם יהיה אפשרי למימוש.

הקנית הרגלי תזונה לחיים

דור הילדים של היום מוקף בהמון פיתויים בעייתיים – ממתקים, חטיפים ומשקאות ממותקים. קשה כהורים לנהל מעקב אחרי בן ה-12, שהוא בסופו של דבר כבר ילד גדול, לאורך כל שעות היום וגם קשה להגביל אותו כשהסביבה מוצפת במזונות לא בריאים שמפורסמים באינטנסיביות בכל קרן רחוב. יחד עם זאת, ההרגלים שהילד ירכוש עוד בשנות הילדות צפויים ללוות אותו כל ימי חייו ולשמור על בריאותו. הרגלי תזונה בריאים מתחילים מהבית : בקביעת סדרי ארוחות קבועות ואם ניתן בכמה שיותר ארוחות משפחתיות. הארוחות המשפחתיות מאפשרות לכם לשמש כמודלים חיוביים בנושא התזונה ובמקביל, החוויה המשפחתית הנעימה תחזק את הרצון לשמור על מסגרת הארוחות המסודרת. תזונה בריאה תתקבל אצל בן ה-12 טוב יותר אם לא תבוא בכפיה אלא מתוך הסברים מעמיקים על החשיבות של כל בחירה תזונתית. למדו את הילד להקשיב לגוף ולזהות אילו מזונות מעניקים לו כוח ואילו מהם מחלישים אותו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here