האם קפה יכול לעזור לי לירידה במשקל?

0
1619
קרדיט: פורטל דיאטה

רבים מתלבטים האם לשתות קפה כאשר הם מתחילים דיאטה. עד לא מזמן היה קיים מיתוס שגוי שכוס קפה ביום עשויה לבלום ירידה במשקל. בפועל, כפי שגילו רבים, קפה דווקא יכול להיות גורם מסייע להפחתת כמות המזון שאדם צורך ביום ולעודד פעילות גופנית. במאמר זה נשבור את המיתוס הנפוץ עם מספר הסברים מעמיקים.

תפקידו של הקפה בתהליך ההרזיה

הסיבות לכך שאנשים שותים קפה מרובות. חלק מעוניינים להתעורר בבוקר עם משקה עתיר קפאין, אחרים אוהבים את הארומה והטעם המיוחד של המשקה. בתהליך ההרזיה כוס קפה יכולה להחליף חטיף קל ולעורר את הגוף. מי שמבצע פעילות גופנית קבועה בבוקר יכול להתחיל את היום עם קפה חזק ולצאת להליכה מהירה או ריצה. לכן, הקפה יכול לסייע לכל אדם לצרוך את האנרגיה הדרושה הניתנת לניצול מידי.

כאשר אנו חושבים על קפה בישראל מיד עולה קונוטציה של נס קפה עם חלב או קפה לאטה. בפועל לא כל קפה חייב להכיל חלב. נסקור מעט את הערך הקלורי של החלב, ונבחן האם הוא מסוגל לפגוע בדיאטה או שמדובר בתוספת זניחה לקלוריות היומית.

כמה קלוריות יש בחלב?

כמות הקלוריות בחלב ששותים בקפה אינה גבוהה והיא תלויה בסוג החלב, אחוזי השומן שבו והכמות שבה משתמשים. למשל, אם נבחר להוסיף רבע כוס חלב 3% נגלה כי צרכנו בסך הכל 30 קלוריות נוספות עם הקפה של הבוקר. שלוש כוסות קפה ביום מוסיפות חלב עם צריכה קלורית של פחות ממאה קלוריות! רק כדי לסבר את האוזן בבננה אחת יש 75 קלוריות. אם תבחרו להוסיף חלב 1% כמות הקלוריות תפחת משמעותית.

סוג הקפה

כעת אנו מגיעים לסוג הקפה. פולי הקפה עצמם אינם משמינים ומכילים רק 11 קלוריות לכוס אספרסו ללא חלב. לכן, אתם יכולים לקנות פולי קפה מומלצים מכל סוג, להכין אספרסו וליהנות מכוס קפה עם ערך קלורי נמוך. את ערכו הקלורי של החלב אתם כבר יודעים וכעת נשאלת השאלה החשובה ביותר, האם הסוכר הוא זה שעשוי להפוך את המשקה לבלם הירידה במשקל?

הסוכר

רבים משתמשים בסוכר כממתיק העיקרי של הקפה. ערכו הקלורי של הסוכר הוא 20 קלוריות לכל כפית. לכן, קפה עם שתי כפיות סוכר יכלול עוד 40 קלוריות נוספות. מי ששותה חמש כוסות כאלה ביום מוסיף לדיאטה היומית עוד 200 קלוריות. ממש כמו לאכול עוד שתיים וחצי פרוסות של לחם לבן. לא מומלץ לדיאטה.

למרבה המזל, ניתן להמתיק את הקפה במספר דרכים ולחסוך בכמות הקלוריות. בממתיק הטבעי סטיביה אין קלוריות כלל, ובממתיקים נוספים יש קלוריה עד שתיים לכל מנה המקבילה לכפית קפה. כך, אפשר ליהנות מקפה איכותי בלי לפגוע בדיאטה כלל.

לסיכום, משקה הקפה יכול להיות תחליף משביע לארוחה קלה או חטיף, לעודד אתכם לצאת לפעילות ספורטיבית ולהיות הרבה יותר פעילים במהלך היום. כל עוד שומרים על כמות מאוזנת של סוכר או משתמשים בממתיקים אחרים, המשקה הזה יכול להיות פרטנר מצוין לדיאטה שלכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here