טיפים לבחירת מזרן התעמלות

0
1427
טיפים לבחירת מזרן התעמלות
קרדיט לתמונה: shutterstock

ספורט הפך לחלק בלתי נפרד משגרת חיינו. כיום כולנו מבינים שפעילות גופנית שגרתית הכרחית לשמירה על גוף בריא. מזרן התעמלות מאפשר לבצע תרגילים שונים בצורה נוחה מבלי להיפצע. קיימים שלל מזרוני התעמלות המגיעים בגדלים ועוביים שונים. כשבאים לבחור מזרן התעמלות יש לשים לב לאיזה סוג פעילות הוא מתאים. מבולבלים? ננסה לעשות לכם קצת סדר.

איך בוחרים מזרן התעמלות?

ישנם 4 סוגים עיקריים של מזרני ספורט והם משמשים למטרות שונות:

  1. מזרן יוגה – מזרן יוגה סטנדרטי מגיע בעובי של כ 3 מילימטרים. הוא מתאים לביצוע פעולות מתיחה שונות. תרגילי יוגה רגועים ואיטיים ללא דינאמיות משמעותית או קפיצות מאסיביות. מזרן יוגה מגיע בעוביים שונים ויש לבחון את רמת היציבות שלו. המזרן אמור להידבק לרצפה ולא לזוז בעת ביצוע תנועות היוגה. בכך הוא משיג את מטרתו ומגמיש את המגע עם הקרקע.
  2. מזרן פילאטיס – מזרן  מסוג זה עבה הרבה יותר ממזרן הפילאטיס. מזרן פילאטיס סטנדרטי יהיה בעובי של כ 12מילמטרים ובמרבית המקרים הוא גם יגיע בגרסה רחבה יותר.  המזרן מאפשר לבצע עליו פעילות אירובית ותרגילי רצפה הדורשים שטח כיסוי רחב. הרכות שלו מאפשרת בלימה גם כשהתרגילים נעשים בעצימות גבוהה. המזרן מונע החלקה ועמיד בפני זיעה וסימני נעלים. 
  3. מזרן פאזל – מזרו ספורט שמגיע בחלקים המתחברים זה לזה בדיוק כמו פאזל.ניתן לרפד באמצעות מזרן פאזל שטחים גדולים עליהם מבצעים פעילות ספורטיבית. הוא מתאים במיוחת למי שמבצע אימוני לחימה שונים או בחדר כושר בו מבצעים הרמת משקולות.
  4. מזרן נחיתה – המזרן הזה פחות פופולארי והוא מוכר בעיקר מהאולימפיאדה. המזרן משמש לנחיתה רכה כאשר מבצעים קפיצה לגובה. הוא מגיע בעובי מאסיבי כדי לאפשר לנחות ברכות גם מגובה רב.

בחירת המזרן הנכון

מזרן ספורט הכרחי לשמירה על שגרת אימונים נעימה ללא חבלות. אם אתם מתחילים להתאמן חשוב שתפנו לחנות ספורט מקצועית שמציעה מבחר רחב של מזרנים מומלצים, בטיחותיים ובעלי יכולת בלימה. אם אתם לא בטוחים לגבי סוג המזרן המתאים תוכלו להתייעץ עם  איש מקצוע בעת ביצוא הרכישה. בכל קטגוריה יש מזרנים שמגיעים במידות שונות, עם עוביים משתנים ומידת רכות אחרת. ניתן לחוש את המגע של המזרון ולבדוק אם הוא מספק עבורכם תמיכה, מתאים לגודל הרצוי ומאפשר לכם לקפל ולאכסן אותו בקלות.

לא משנה באיזה ענף ספורט בחרתם. חשוב שתשקיעו במזרן איכותי אחד לפחות. המזרן לא רק מאפשר תנועה חלקה, הוא מסייע להתמיד בשגרת כושר לאורך זמן בצורה מקצועית . 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here