למה לא כדאי לכם להתחיל דיאטה בינואר או- כיצד לתמוך ביעדי הבריאות שלכם בשנת 2023

0
504
קרדיט צילום: יח"צ

שנה חדשה, אתם חדשים, גוף חדש! אחרי חודש דצמבר מלא פינוקים- חנוכה, כריסמיס, נובי גוד, סילבסטר, רבים יחליטו ללכת על דיאטה ולחתוך דרסטית באכילה או לעלות על טרנד כושר כזה או אחר כדי להשיל את הקילוגרמים בטווח זמן מהיר.

לדברי ד"ר ריצ'רד אליסון, תזונאי בחברת הרבלייף הגלובלית זה רעיון רע: "פתרונות הרזיה קצרי טווח ודרסטיים לא עובדים ועם הגישה הזו של "הכל או כלום" בחודש ינואר הקר אתם פשוט מועדים לכישלון. התוצאה? החזרת כל הקילוגרמים והרגשה רעה לגבי ה"נפילה".

קרדיט צילום: יח"צ

אם אתם מעוניינים לרדת במשקל ולשפר את הרווחה והבריאות חיוני לאמץ אסטרטגיית אכילה בריאה לטווח ארוך כדי שתוכלו לקיים ולשמור על עקביות. חישבו בכיוון של ניהול משקל במקום איבוד משקל.
עם מיקוד החשיבה הזה, הנה חמישה שינויים קטנים שתוכלו לעשות שיעזרו לכם לכוון את בריאותכם אל הכיוון הנכון:

1. העמיסו ירקות. מצאו דרכים חדשניות שיעזרו לכם להגדיל את צריכת הירקות. על ידי העמסת ירקות נוספים על הצלחת, תרגישו שובע לאורך זמן ותגבירו את צריכת הוויטמינים על הדרך. הוסיפו סלסה טרייה לביצים של ארוחת הבוקר, קצצו ירקות לתוך רוטב הפסטה, נסו אורז עם ברוקולי במקום אורז רגיל ושחקו עם ציפויי כרובית פריכים.

2. הגבירו את צריכת החלבונים. חלבונים הם כלי מדהים לירידה במשקל. הם ממלאים תפקיד חיוני בתיקון השרירים ועוזרים להרגשת שובע לאורך זמן והמנעות מהסיכון לנשנש חלופות עתירות שומן וסוכר. שילוב מזון עתיר חלבון בכל ארוחה הוא צעד מצוין, ואם תאכלו אותו בהתחלה – זה גם עשוי לעזור להימנע מאכילת יתר. לאלו מכם שמתקשים לצרוך מספיק חלבון, שייקים הם אפשרות מצוינת ונוחה לתת בוסט.

3. שתו מים לא לאטה. כל כך קל ללגום אינסוף כוסות תה וקפה, במיוחד במשרד או כשעובדים מהבית – רגעים מיוחדים שעוזרים לעבור את היום. עם זאת, משקאות אלה יכולים לגרום לכם לוותר על שתייה מספקת של מים – דבר שעלול לגרום להתייבשות. למה שלא תחליפו את כוס הקפאין של הבוקר בכוס מים חמים עם לימון? החלפה פשוטה שתרענן ותנקה את המערכת. הפכו כל משקה שני ביום לכוס מים ולא יעבור זמן רב עד שתקצרו את התוצאות של השיפור בהידרציה.

4. זוזו יותר. האם נפלתם בפח והבטחתם לעצמכם שתלכו לחדר כושר כל יום מה-1 בינואר? כמה זמן נמשכה השגרה הזו? פעילות גופנית לא חייבת להיות קשורה אך ורק לחדר כושר, ואם אתם מנהלים חיים עמוסים, אתם צריכים למצוא דרכים יותר מינוריות לזוז יותר, כאלה שיעזרו לעמוד בשאיפות הבריאותיות. חושבים שאתם יכולים לרדת מהרכבת או האוטובוס תחנה אחת קודם וללכת ברגל את שארית הדרך? אולי אתם יכולים לחנות בקצה הרחוק של חניון מקום העבודה כדי שתשיגו עוד כמה צעדים? האם אתם יכולים לצאת להליכה של 30 דקות כל יום לפני העבודה? שינויים קטנים עושים הבדל גדול.

5. גודל מנה. אפילו ארוחה 'בריאה' יכולה לגרום לעלייה במשקל אם תאכלו יותר מדי ממנה. שליטה על גודל המנה היא מרכיב של ניהול משקל לטווח ארוך שלרוב ממעיטים בערכו. קניית מוצרים שכבר מחולקים עבורכם מראש למנות, היא דרך קלה לעמוד ביעדים. בחירת צלחות קטנות יותר והקפדה על אכילת חטיפים מקערה במקום ישירות מהשקית, הן שתי חלופות פשוטות שעוזרות.

קרדיט צילום: יח"צ

אני באמת מאמין שהגיע הזמן שנתנגד להזמנה המתמדת הזו להמציא את עצמנו מחדש. במקום זאת, אנו צריכים ללמוד לנהל מערכת יחסים בריאה, פונקציונלית ומהנה גם עם האוכל שאנו אוכלים וגם עם הגוף שלנו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here