איך תוכלו לשמור על הגזרה בחג הקשוח הזה?

0
2845
איך תוכלו לשמור על הגזרה
pixabay

גורו הכושר ליטל פרגן עונה על כל השאלות!

 

איך תוכלו לשמור על הגזרה
pixabay

תקופת החגים בהחלט אינה משקפת את השגרה היומיומית מבחינת כמות ותדירות ארוחות, ולכן אין צורך לצפות לירידה במשקל גם אם אנחנו באמצע תהליך, אולם לצפות בהחלט לשמור על מה שהשגנו עד כה ולא לעלות. המטרה בחג היא לא לעלות במשקל ולצמצם נזקים.

לשם השוואה: הערך הקלורי של רוב המאכלים בחג זה הם יותר משמינים מהמאכלים אותם אנו צורכים ביום יום. אפילו כנשנושים.

לדוגמא: עוגית קוקוס בינונית תכיל 125 קלוריות! מצה רגילה מכילה כ-180 קלוריות שזה כמו 3-4 פרוסות לחם קל מחיטה מלאה. עוגית בוטנים קטנה ליד הקפה תעלה לכם ב-135 קלוריות! כמו סנדוויץ עם גבינה קלה וירקות! ואילו הלחמים "הכשרים" שיצאו בשנים האחרונות כטרנד חולף בתקופה זו- משמינות יותר מהלחם שאנו מכירים. רוב הלחמים הללו מורכבים מקמח תפו"א \ קמח תירס \ קמח מצה ומוסיפים ערך קלורי לא קטן למנה שלכם.

ההמלצה שלי היא לא לצפות יותר מידי מהחג הזה. זה חג עם הרבה יציאות מהשגרה. המון זמן בילוי עם המשפחה, ותדירות גבוהה של היתקלות באוכל מפתה. גם אם אכלם משהו הנחשב "משמין" אין צורך להיבהל- אפשר לפצות על כך בהליכה של 60 דק' בערב.

אל תגיעו רעבים לסעודת החג ואל תדלגו על ארוחות

דילוג על ארוחות כדי לחסוך בקלוריות לפני ליל הסדר עלול לגרום לאכילה ללא שליטה בארוחת ליל הסדר. במידה ונגיע לארוחה לא מורעבים נוכל לשלוט בקלות רבה יותר על כמויות האוכל הנצרכות. מומלץ לאכול ארוחות קטנות וקלות במשך היום: אכלו ארוחת בוקר, ארוחות ביניים קלות כגון פירות, ירקות ומוצרי חלב דלי שומן וארוחת צהריים קלה כגון כריך או סלט ירקות..

תכננו מראש את הארוחה

כשמגיעים לארוחת החג או לכל ארוחה חגיגית אחרת, מומלץ לבדוק את המבחר ולוותר על מאכלים פחות אטרקטיביים. אם רוצים לטעום מהכול.

שלבו ירקות בארוחות

. כל הירקות הנם בעלי ערך תזונתי גבוה מחד ומאידך בעל ערך קלורי נמוך. בחרו תמיד תוספת של סלט למנה העיקרית, אך שימו לב לרטבים שבסלט.

מלאו את הצלחת פעם אחת

דוקא נסו לשמור על הרכב של שלישים, פחמימות, שומנים וחלבונים. כאשר החלק העיקרי יהיה החלבון וממנו התחילו את הארוחה. הניחו לידכם לא יותר מ- 1/2 מצה בתחילת הארוחה שתשמש אתכם לברכות המסורתיות.

העדיפו חלבונים:  חלבונים העשירים בסידן וויטמינים כמו: עוף, דגים ובשר אדום. כשאתם בעל האש תעדיפו תמיד יותר בשר עם סלטים וטחינה.

אוהבי הפחמימות: לפחמימות יצא שם רע בשנים עברו וקישרו אותם להשמנת יתר ולסכרת. בשנים האחרונות מחקרים רבים גילו שאכילה של פחמימות (מורכבות) מסייעת לגוף בבריאותו, מאריכה חיים ואפילו מועילה לירידת במשקל! ובכן מדובר בפחמימות עם ערך גליקמי נמוך שמתפרקות לאט בגוף וישאירו אתכם שבעים לאורך זמן לדוגמא: אורז, בטטה, קינואה, חומוס, שעועית ואפילו תפו"א.

לאלה שנמצאים בתהליך ירידה במשקל – אל תיתנו לחג לגיטימציה לשנות כיוון, לאלה שמתכננים להתחיל בתהליך לאחר החג, רצוי להשתחרר מהמחשבה ש"דיאטה – אחרי החג". המחשבה הזו היא שעולה לנו כמה קילוגרמים. הפעילו שיקול דעת, ותיהנו. וגם אם אכלתם יותר מהמתוכנן – סלחו לעצמכם, ותמשיכו בשגרה

הגבירו את חילוף החומרים שלכם:  כלל ראשון: שתו יותר מים בחג זה! מערכת העיכול עוברת איזשהו שינוי והרבה אנשים יסבלו מעצירות במיוחד מי שרגיל לאכול לחם (שמרים) ובדרך כלל בעקבות כך קצב החילוף החומרים מאט קצב. מים יגיברו את קצב חילוף החומרים שלכם, ויסייעו למערכת העיכול שלכם.

איך להימנע מעצירות?
– אין חובה לאכול מצות כל החג (פרט למצת מצווה). רצוי לצמצם את אכילת המצות למינימום.
– יש להרבות באכילת פירות וירקות ולשתות נוזלים יותר מהרגיל.

– כמו כן, כמובן שיש להקפיד על פעילות גופנית

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here