סופרים קלוריות: איך לשמור על המשקל בפורים?‬

0
2346
ליטל פרגן צילום יניר סלע

כיצד להתגבר על אוזני המן, כמה קלוריות יש במשלוח מנות ואיך לנסות לאכול נכון במהלך ימי החג? כוהנת הכושר והבריאות בוגרת וינגייט, ליטל פרגן החיפאית, עוזרת לעבור את פורים בשלום

כמו לכל החגים, גם לפורים מנהגים יפים מאוד: תחפושות, הרבה מלכים ומלכות, מסיכות, נשפים ומשתאות, קריאת מגילת אסתר ובוז להמן, שירים וריקודים, משלוחי מנות זה לזה. אלא מה? כמו בכל חג, כל מה שקשור באוכל הופך להיות העניין המרכזי.

כמה עובדות: אוזן המן אחת בלבד מכילה 140-170 קלוריות ו-16.8 ג' פחמימות (שווה ערך ל-2 פרוסות לחם קל מחיטה מלאה) ודלה מאוד בחלבון כ1.68 ביחידה. מכן אפשר להבין: אוזן המן איננה מועילה לבריאות שלנו. ככל שהמילוי עשיר יותר כך גם כמות הקלוריות עולה.

קלוריות של סוגי אוזני המן שונים:

  • אוזן המן במילוי פרג – 140 קלוריות
  • אוזן המן במילוי תמרים ואגוזים – 208 קלוריות
  • אוזן המן במילוי חלווה – 175 קלוריות
  • אוזן המן עם מילוי שוקולד – 205 קלוריות

לבחור נכון: לבחור במילוי פרג, אגוזים או תמרים על מילוי על השוקולד ובכך לחסוך כ-50 קלוריות לאוזן אחת ולהרוויח יתרונות בריאותיים.

יתרונות בריאותיים: האגוזים מכילים שומנים בלתי רוויים אשר מסייעים בהפחתת הסיכון למחלות לב ופרג עשיר בסידן. פי 10 יותר מכמות שנמצאת בחלב לדוגמא. הסידן חשוב לשמירת העצמות, לשיניים ולחיזוק השרירים. כפית אחת של זרעי פרג מכילה כ-4 אחוזים מצריכת כמות הסידן המומלצת ביום. הפרג עשיר גם בברזל ובאבץ, מה שעוזר לחזק את המערכת החיסונית של הגוף מפני מחלות וזיהומים שונים ומפחית את החשיפה לווירוסים. בכל אחד מאלו יש ערך תזונתי מעבר לסוכר ולשומן המזיקים.

יחד עם זאת חשוב לזכור שמי שרוצה להנות מ-2 אוזני המן ביום צריך להימצאות תחת תזונה בריאה ומאוזנת ולעסוק בפעילות גופנית לעיתים קרובות.

מתי עדיף לאכול? בניחותא, לאט ובשקט יחד עם הקפה של אחרי הצהריים לארוחת הביניים. עד 2 אוזניים עם שתייה חמה וממתיק. עדיף שזה יהיה בשעה שבה החשק העז למתוק תוקף אתכם (כמו אחרי עבודה למשל בסביבות 17:00).

קשה לעצור: לכל אותם אנשים שלא יכולים לעצור אחרי אוזן המן אחת פרגן ממליצה- לא לאכול כל יום את מה שגורם לכם להישבר! יש אנשים שמאוד קשה להם לעצור אחרי אוזן אחת, במיוחד שרק עכשיו נכנסו לתוך אורח החיים הבריא או אנשים שמצויים תחת דיאטה. האלטרנטיבה היא: להתפנק בסופ"ש! לקחת 4-5 יחידות אוזני המן במילויים שונים יחד עם שתיה חמה ובכך לא להרגיש מקופחים. אוזני ההמן מופיעים פעם בשנה לתקופה די קצרה- הם לא אלו השמינים אלא הכמויות שאנו צורכים. כמות של 4-5 אוזני המן מכילה כמות גדולה מאוד של שומן וסוכרים פשוטים ויכולה להגיע ל-700 קלוריות. לכן חשוב לזכור: אם החלטתם ללכת על זה בסופ"ש זה במקום משהו משמין אחר. חשבו אם זה שווה לכם.

לחטוף מהקופסה: עדיף לכם שלא. פרגן מסבירה שנשנושים הם האתגר האמיתי בחג כמו פורים. עוד אוזן, עוד עוגיה, עוד שוקולד ממשלוח מנות.. ביס מפה וביס משם… הבעיה בנשנושים: השכחה וחוסר השובע. אתה אוכל, לפעמים מאות קלוריות ושוכח שאכלת כי זה היה "על הדרך" והכי גרוע- אתה לא שבע וממשיך לנשנש. מן מעגל כזה שחוזר על עצמו וגורם להזנחה והשמנה. אז הקלוריות הללו כן נספרות, אפילו שלא שמת לב.. הגוף לגמרי מחשיב את הביסים המיותרים.

לכן בחג כמו פורים מומלץ לקחת את הכמות הרצויה אל תוך צלחת ולהרחיק את הקופסה מהישג יד.

אז תהנו מהחג הזה ואל תשכחו לטעום את אוזן ההמן האהובה עליכם. ותזכרו: הכל עניין של כמויות. דבר איננו משמין, אלא רק הכמויות.

סופרים קלוריות: איך לשמור על המשקל בפורים?‬
ליטל פרגן צילום יניר סלע

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here