בית פורטל דיאטה דיאטנית קלינית – איך היא שינתה את חיי

דיאטנית קלינית – איך היא שינתה את חיי

0
2441
דיאטנית קלינית - איך היא שינתה את חיי

רוצים לגלות כיצד דיאטנית קלינית יכולה לשנות את חייכם? אני מזמין אתכם לקרוא איך היא שינתה את חיי 

"דיאטנית קלינית" ממשיך להיות מקצוע פארא-רפואי נחבא אל הכלים בישראל. למרות שכל קופות החולים מציעות מגוון תוכניות ליעוץ תזונתי אישי בעלות מסובסדת או אפסית, פחות מ-3% מן המבוטחים משתמשים בהזדמנות המצויינת הזו להתאים לעצמם כל סוג דיאטה שרק יחפצו- החל מדיאטה מאוזנת "פשוטה" וכלה בגישות "אקזוטיות" יותר כמו דיאטת אטקינס, דיאטה לפי סוג דם ואחרות.

ההתחלה… 

אל המפגש הראשון הגעתי מצוייד בהמון סקפטיות. כפי שהתברר לי מאוחר יותר, דיאטנית קלינית נתקלת בגישה ה"מתנגדת" הזו במעל ל-40% מן הפונים אליה- בדרך כלל אלו ש"הובאו" למפגש בעל כורחם (לחץ של בן/בת זוג לדוגמא).

למרות חוסר הסבלנות שלי, מירי (שם בדוי) הייתה דווקא מאוד יעילה וסובלנית, וניגשה מיד לעניין.

מטרה מס' 1- קו בסיס

"כדי להצליח לעקוב אחר הצלחת הגישה, אבל גם כדי להבין בדיוק מה המטרות התזונתיות שעומדות בפני כרגע, חשוב להבין בדיוק את הרכב הגוף שלי והרגלי החיים הייחודיים לך". מירי המשיכה להסביר שנתוני הבסיס הדרושים כוללים :

  1. הרכב גוף- משקל, גובה, אחוזי שומן (נמדד בצביטה של קפל העור מאחורי השכמה, בירך ומאחורי התלת ראשי באמצעות מכשיר מיוחד).

  2. הרגלי תזונה- בשביל זה קיבלתי "שיעורי בית"- לתעד בצורה מלאה את כל מה שאני אוכל במשך 7 ימים שלמים.

  3. הרגלי פעילות גופנית- כמה, באיזו תדירות, באיזו עוצמה.

למעשה, לאחר פגישת היעוץ הראשונה בכלל לא קיבלתי יעוץ- מירי שלחה אותי הביתה מצוייד בהרבה שיעורי בית, והבנה קצת יותר טובה לגבי הגישה שתנחה אותה בהתאמת הדיאטה.

מטרה מס' 2- המלצה תזונתית 

לאחר שקבענו את קו הבסיס, דיאטנית קלינית יכולה לעבור להמלצות התערבותיות, או התאמת תוכנית תזונתית אישית. גם כאן, ההחלטה היא לפי כמה שלבים סודרים:

  1. בחירת הגישה- כאמור קיימות גישות תזונתיות רבות, ולמידע נוסף בדקו את מילון הדיאטות שלנו. דיאטת אטקינס לדוגמא מתאימה מאוד לאנשים בעלי מוטיבציה גבוהה שמסוגלים "לשרוד" בלי פחמימות ומתוק.

    לעומת זאת מטופלים אחרים מעדיפים "דיאטה לפי סוג דם" או גישות מותאמות אישית אחרות. בעיקרון אין הגבלות, וכמעט בכל גישה ניתן להשיג את המטרות המבוקשות.

  2. בחירת התפריט- תוך התחשבות בהעדפות אישיות (על טעם ועל ריח אין להתווכח) וכמובן במגבלות (תפריט מוגבל במקום העבודה, שעות אכילה מיוחדות וכו').

מהפגישה השניה כבר חזרתי עם יותר "בשר"- תפריט מדוקדק שנבנה במיוחד עבורי, יחד עם המלצות על מינון פעילות גופנית.

מטרה מס' 3- מעקב

המעקב מתבצע בצורה עצמונית (שקילה עצמית) בשילוב עם יעוץ של דיאטנית קלינית אחת לשבועיים-חודשיים (תלוי בשלב המעקב).

חשוב לזכור כי אפילו בצורה מותאמת אישית ובעזרתה של דיאטנית קלינית, הירידה במשקל היא תהליך דינמי הדורש עבודה מתמדת. דווקא השלב ה"לטנטי", היינו שלב השמירה על התוצאות, עלול להתברר כבעייתי עבור מרזים רבים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here

דילוג לתוכן