הטיפים של ליטל פרגן: לשמור על המשקל ביום העצמאות

0
119
לשמור על המשקל ביום העצמאות
צילום חופשי pixabay
כמיטב המסורת, נצא עם המנגל ונעשה "על האש" • לצד כל המטעמים שיוגשו – איך הכי נכון להתנהל כדי למנוע השמנה?
יום העצמאות כבר כאן, וכמיטב המסורת – נצא עם המנגל ונעשה על האש. ביחד עם כל הבשר, חשוב לדעת בכל זאת איך לשמור על המשקל ועל תחושות נעימות ובריאות בגוף למרות עומס האוכל. מאמנת הכושר ליטל פרגן, מדריכת סדנאות הרזייה ואורח חיים בריא בחיפה והקריות, איגדה עבורכם טיפים מנצחים שיעזרו לעבור את החג בשלום:

ליורדים במשקל מומלץ להישאר בתפריט עם מאזן קלוריות שלילי אך לא לשכוח להנות ולחרוג קצת גם כדי לתת בוסט לגוף להמשך התהליך וגם כדי להנות כמו כולם ולא להרגיש "שונים".

לפניי ה"על האש": נסו להגיע שבעים ככל האפשר, זה יכול להיות פרי, מעדן או אפילו כריך בריאות בהכנה אישית עם גבינה רזה וחביתה שיסדר אתכם לארוחה העקרית . כשאנחנו מגיעים רעבים ברוב המקרים אנחנו "נטרוף" שלא כצורך ונאכל עם העיניים. לכן כדי לאכול בעל האש כדי בצורה מבוקרת הגיעו עם בטן די מלאה ולא מורעבים.

לשמור על המשקל ביום העצמאות
צילום יחצ

איך נהנים ביום העצמאות בתהליך ירידה במשקל? פשוט מאד וטעים בהחלט:

  1. בחרו את העופות הרזים כמו: פרגית, לבבות עוף, פולקע או אפילו שישליק.

  2. לאוהבי הבשר האדום עדיף תמיד לבחור בסינטה שנחשב לבשר טעים מאד ורזה מאד מאשר באנריקוט שמכיל הרבה שומן וכפול קלוריות. הקציצות בעל האש המסורתי מכילות בדרך כלל שומן כבש, צנוברים ושמן זית לכן הייתי ממליצה לשים לב לכמות ולקחת בין 3-4 קציצות קטנות- בינוניות כדי לא לחרוג מהשגרה הבריאה.

  3. אפשר להימנע לגמריי מצ'יפס , הוא מוסיף המון קלוריות לארוחה הכוללת ולא מעט שומן ובמקום זה להנות מכף טחינה ושלל סלטים חיים. במידה וקשה לכם, העדיפו חצי פיתה. חצי פיתה מכילה כ-110 קלורית, והיא אולי עשויה מקמח לבן אבל היא לפחות לא מטוגנת בשמן עמוק ואפשר לעצור אחרי חתיכה אחת.. מה שלא קורה בדרך כלל עם צ'יפס.

  4. נסו להתרחק מכל "שערות סבתא", תפוחים מסוכרים, ופל בלגי וגלידות. אם החלטתם ללכת על קינוחים נסו לבחור את הדברים הכי טבעיים שיש למקום להציע: מיץ פירות סחוט, אבטיח\ מלון חתוך לקוביות ואפילו שייק פירות שמכיל לא מעט קלוריות עדיף- לפחות יש בו ערכים בריאותיים מועילים לגוף.

  5. מים והרבה: יום העצמאות מלווה בדרך כלל בהליכה למרחקים וטיולים רגליים באיזור המגורים. הצטיידו בבקבוק מים (אפשר להוסיף תרכיז לטעם) ושתו ממנו לפני כל ביס שחשבתם להכניס לפה ובעיקר לפני כל ארוחה כנ"ל לגבי על האש.

  6. לזכור שמדובר ביום אחד  ואם חשבתם לפנק את עצמכם ב"צ'יט" (מנה מותרת) ביום העצמאות זה לגמריי בסדר- אבל אתם חייבים לתכנן את זה מראש. אם תאכלו משהו שלא תיכננתם אתם עשויים למצוא את עצמכם נופלים עם חוסר מוטיבציה לקום. אני ממליצה על צ'יט במסעדה- גם אם תזמינו מנה אחת גדולה ומשמינה  שם זה יסתיים שלא כמו בשולחן על האש עם המשפחה שכל פעם מתמלא בכל טוב ונורא קשה לעצור את הנשנושים מול השולחן.

ולסיכום: זכרו שהכל עניין של בחירה. סיבה ותוצאה זה כל העניין!

אם הסיבה לאכילה שלכם היא חברתית או רגשית זו לא סיבה לאכול וודאי לא להשמין. אך אם מדובר במאכל שחשקה נפשכם הרבה זמן, משהו ששווה את הערכים ואת ההשלכות נסו לקחת כמה ביסים ולעצור שם.

כמו שלא משמינים ביום אחד של "שבירה" – לא מרזים ביום אחד של "דיאטה".

הסירו דאגה מליבכם ונסו להנות ביום העצמאות הזה מכל רגע בעיקר מהמשפחה , מההופעות ומכל מה שיש לחג הנפלא הזה להציע. לא הכל חייב לעסוק באוכל

חג שמח!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here