יש לי גלידה הכי טובה ומשובחה: להתפנק עם גלידה כחלק מהתפריט השבועי באדיבות חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא.

0
150
צילום: חלי ממן

הקיץ כל כך חם ואין כמו גלידה או קרטיב כדי לרענן את הגוף וכדי לרענן את הנפש. כיום ניתן למצוא במרכולים מגוון מאוד מאוד רחב של שלגונים וגלידות וכולם נראים מאוד טעימים ומגרים.

אז, איך אפשר לשלב את הגלידה בתפריט היומי ולא לעלות במשקל כתוצאה מכך? איך לבצע בחירה נכונה מהקר והכיף הזה? חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא מעניקה מספר כללים חשובים שיעזרו לכם להצליח לבחור נכון:  

  1. גלידה המבוססת על פירות הנקראת גם גלידת שרבט המגיעה בטעמים שונים. שימו לב אם היא מכילה שומן או רק פירות. יש גלידות שרבט ללא תוספת סוכר והן עוד יותר דלות בקלוריות. חלקן עשויות להכיל רכיבי חלב וחלקן פרווה.
  2. גלידות המבוססות על שמנת. לרוב הן בעלות מרקם כבד יותר ומכילות סוכר על כן לרוב בעלות כמות הקלוריות הגדולה ביותר.
  3. גלידות על בסיס יוגורט. הן לרוב בעלות אחוזי שומן קטנים יותר לעומת גלידות אחרות אך חלקן עם סוכר וחלקן ללא תוספת סוכר אלא עם ממתיק מלאכותי.
  4. גלידות פרווה- אומנם גלידות אלו לא מבוססות על מוצרי חלב או שמנת אך יכולות להכיל כמויות גדולות של שומן צמחי לכן חשוב לקרוא ברשימת הרכיבים את הרכב הגלידה ולהסתכל בטבלה התזונתית אם יש בגלידה שומן או סוכר.
  5. גלידות הפרוזן יוגורט אותן ניתן להרכיב בגלידריות- לרוב בסיס היגורט הוא בעל אחוזי שומן נמוכים. יש בסיס עם תוספת סוכר ויש כאלו שהן ללא סוכר (צריך לברר בגלידריה). מה שמספק את רוב הקלוריות בגלידות האלו הן התוספות שאנחנו בוחרים. במקום שוקולד מסוגים שונים, חלבה או סוכריות גומי , אפשר לפנק את הגלידה בפירות טריים, בתוספות של אגוזים שונים. אפשר גם בקוקוס מגורד – אבל במידה כמובן. ולהשתמש בכמות רוטב קטנה.
  6. בבחירה בין הקרטיבים השונים הקיימים- העדיפו קרטיבים פשוטים – הם לא גדולים, והם כן מאוד מתוקים, טעימים ומרעננים, חלקם ללא תוספות של סוכר על כן מכילים כמות קלוריות אמוד קטנה של כ 18 קק"ל ליחידה וחלקם ומכילים 80 קלוריות ליחידה. לעומתם יש שלגונים עשירים מאוד שיכולים להכיל קרוב ל 300 קלוריות ליחידה! לא הרגשנו בכלל ואכלנו כמעט ארוחת צהריים בליקוק תמים של שלגון.
  7. כשבחרתם את הגלידה שרציתים הוציאו לקערית את הכמות המתאימה לכם והחזירו את האריזה למקרר. כך תוודאו שלא אכלתם יותר ממה שמומלץ עבורכם.

 

בהחלט אפשר לשלב בקיץ גלידה או שלגונים כחלק מהתפריט השבועי. תכננו את אכילתם. שבו ותיהנו ממנה כפינוק יומי שתכננתם לעצמכם מראש. כשאנחנו מקדישים למזון באשר הוא תשומת לב וקשב אנחנו נהנים ממנו יותר ולרוב שלא מתכננים, ואוכלים מהגלידה בספונטניות – אוכלים כמויות גדולות יותר.

צילום: חלי ממן

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here