על השילוב בין בריאות ואפייה

0
2442
על השילוב בין בריאות ואפייה

העולם המודרני קובע לנו אורחות חיים שונים, כיום המודעות למאכלים היא גבוהה הרבה יותר מאי פעם, והציבור בודק ובוחן את טיב המוצר לפי רכיבים שונים. מכיוון שלא כולם נולדו להיות רופאים או כימאים שמבינים בתרכובות כאלו ואחרות במזון חשוב לשלב בין אפייה ובריאות כמה שניתן וזה יכול לשפר את אורח החיים שלנו. כיצד? הנה חלק מהדרכים האפשריות:

האיזון הנכון באפייה ובישול

בכדי להגיע לרמת איזון בריאה חשוב לבחור את חומרי הגלם הנכונים והמתאימים:

  • קמח: במקום קמח אפייה לבן שאנו מכירים אפשר להתחיל להשתמש בקמח בריא יותר – קמח חיטה מלאה, קמח שיבולת שועל, קמח כוסמין, קמח חומוס – המתאימים יותר לפשטידות ולקציצות וקמח שקדים, קמח שיבולת שועל המתאימים לעוגות שונות, מאפים ומתוקים ועוד. בהחלט יש תחליף בריא יותר.
  • סוכר: אין חגיגה בלי עוגה וכמובן עם סוכר, אבל כדי לאזן ולהגיע לעוגה שתהיה גם טעימה וגם בריאה ניתן להשתמש בתחליפי סוכר כמו: סילאן, רסק תפוחים טבעי, יחד עם זאת הכמויות צריכות להיות במינון מתאים. את זה יודעים בדיוק רק לאחר ניסוי ותהייה.
  • אבקת אפייה: מומלץ להשתמש בסודה לשתייה במקום אבקת אפייה או לחילופין באבקת אפייה ללא אלומיניום מאחר ואלומיניום הוא מתכת רעילה שלגוף קשה להוציא אותה.
  • מלח: עדיף להשתמש כמה שפחות במלח, אך יש מאכלים שצריכים להמליח אותם ואת זה אפשר לעשות עם מלח גס שמכיל מינרלים. עוד אפשרות להמלחה והיא בעזרת רוטב סויה וגם זה צריך להיעשות במינון זעיר.
  • שמן: את השמן הרגיל אפשר להחליף בשמן קוקוס, לא מזוכך שהוא לא מתחמצן.

תזונה בריאה מונעת מחלות

מלבד כושר גופני פעיל חשוב לשמור על תזונה נכונה, לכן כל שניתן לעשות זה לפעול באופן מבוקר וידוע ולבשל ולאפות עם המוצרים הבריאים. שמירה על תזונה נכונה יכולה למנוע בעתיד מחלות ובנוסף לכך גם משפרת את התפקוד היום יומי. יותר טוב מזה? פשוט להיות בריא. אפיה בריאה יכולה להציב לכם יעד קבוע שבו תוכלו לעמוד בו, כך גם תרגישו הרבה יותר טוב וגם תוכלו להשתפר בתחום האפייה ולגלות עולמות ומאכלים שלא הכרתם בזכות המוצרים הבריאים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here