כל מה שרציתם לדעת על קמח תירס

0
2201
כל מה שרציתם לדעת על קמח תירס
קרדיט: trespesoshop.co.il

קמח תירס מהווה רכיב מזון בסיסי נפוץ וחיוני כבר מאות שנים. בעידן המודרני, קמח החיטה נחשב לשימושי ביותר, אולם על אף העובדה שהוא נפוץ במיוחד, רבים פתחו רגישות אליו גם כאשר מדובר בקמח חיטה מלאה וזאת בשל כמות הגלוטן הגבוהה שהוא מכיל. אחד הפתרונות לאכילת מאפים, בקרב מי שרגיש לגלוטן, הינו קמח תירס שהינו מזין במיוחד, זמין ואינו מכיל גלוטן. קמח תירס מיוצר באמצעות תהליך עתיק הניקרא ניקסטמאל בו משרים את גרגירי התירס במים ואבקת ליים סטון המאכלת את הקליפה, מוסיפה סין ומאפשרת לחומצות האמינו שבו להיות זמינים לספיגה. הטחינה של גרגירי התירס עצמם, נעשית בסוף התהליך. וכך מתקבלת מסה הרינה. בצק המוכן להכנת טורטיות, טמאלס ועוד. בתהליך זה נשמרים הערכים התזונתיים המצויים בגרגירי התירס. בחברת טרז פזוס תמצאו קמח תירס איכותי לכל מטרה.

התכונות והיתרונות של קמח תירס

קמח תירס מהווה מרכיב מזון בסיסי עוד מתקופת השבטים האינדיאנים שגידלו תירס בשדות וראו בו דגן מזין ששימש כבסיס להכנה של מזונות ומאכלים רבים. כיום, הפופולריות של קמח התירס נשמרת בזכות ערכיו התזונתיים, העובדה כי הוא אינו מכיל גלוטן, העלות הנמוכה שלו וזמינותו הגבוהה. קמח תירס עשיר במגנזיום שהינו מינרל חיוני התורם רבות לבריאותנו ולתהליכים כימיים רבים המתקיימים בגוף. למגנזיום תפקיד חשוב בתהליכי בניית העצמות, במניעה של מחלות לב ובעיות בכלי דם, בהעברה של אותות עצביים ועוד. תירס מכיל וויטמינים שונים מקבוצת B ועשיר במיוחד בוויטמין B3 המסייע באיזון רמות השומנים בדם, מרחיב את כלי הדם, מאזן את לחץ הדם וחיוני בייצור הורמונים ובתהליכי חילוף החומרים הגוף.

רכיבים בריאותיים וערכים תזונתיים גבוהים

קמח תירס מכיל כמות גדולה של סיבים תזונתיים המסייעים לפעילות מערכת העיכול ומקטין את הסיכוי לחלות בסוכרת. החומרים המזינים בתירס מסייעים גם לסובלים מעצירות ומאזנים את רמות הסוכר והכולסטרול בדם. צבעו הלבן של התירס מעיד על נוכחות גבוהה של בטא קרוטן המאט תהליכי הזדקנות, מחזק את המערכת החיסונית ומפחית את הסיכון לחלות בסרטן.  נוכח היתרונות התזונתיים והבריאותיים הרבים שמציע קמח תירס, מומלץ לשלב אותו באופן קבוע כחלק מהתפריט ומהתזונה היומיומית שלכם.

כל שתבחרו ממקסיקו

חברת טרז פזוס הינה חברה וותיקה ומובילה שהביאה למדינת ישראל את בשורת המטבח והאוכל המקסיקני. אנו מציעים לכם מגוון רחב של מוצרי בישול, מאכלים וכלי בישול והגשה אותנטיים שמקורם במקסיקו בהם: טורטיות מקמח חיטה ומקמח תירס צהוב ולבן, קונפיטורות וריבות, ממרחים, מטבלים וסלסלות ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here