איך משפיעות התנוחות השונות של תרגול יוגה?

0
1238
קרדיט https://pranayoga.co.il

ביוגה יש המון חוכמה. התרגולים, שמבוססים על תפישת עולם מעמיקה, משפרים במידה ניכרת מגוון רחב של תפקודים פיזיים ומשפיעים לטובה גם על הנפש. עבודה נכונה, בהדרכת מורים מנוסים, מבטיחה מקסימום תועלת, ועוד דגש הוא תרגול באופן קבוע. בסטודיו פראנה מתקיימים תרגולים בשיטות היוגה השונות בכל ימות השבוע ובשעות שונות, כדי שיהיה קל למצוא מועד מתאים. בכל תרגול יוגה מספר המשתתפים מצומצם, כך שמוקדשת תשומת לב מלאה לכל אחד ואחת, וכל תנוחה מבוצעת באופן מדויק.

איך משפיעות התנוחות השונות של תרגול יוגה?

* תנוחות עמידה – חיזוק שרירים ברגליים, הגמשת מפרקים, תמיכה בעמוד השדרה והקלה על כאבי גב. הרווח הוא יציבה טובה יותר ושיווי משקל אופטימלי.

* תנוחות ישיבה – לחיזוק שרירי בטן וגב, ובסיס טוב לתרגול מדיטציות.

* תנוחות שכיבה – לאיזון מנטלי מוצלח, כך שהתועלת מהיוגה תהיה לא "רק" פיזית.

* פיתולים – תנוחות שגורמות להאצת זרימת הדם אל איברים רבים, דבר שתורם לתפקוד מוצלח של כלל מערכות הגוף. עוד תועלת היא ריכוך נוקשות צווארית ונוקשות של חגורת הכתפיים.

* תנוחות הפוכות – מטרת תנוחות אלה היא לווסת את פעילותן של הבלוטות האנדוקריניות (פעילות חיונית לתפקודים רבים). כמו כן מתחזקים שרירי הגב ואיתם חגורת הכתפיים. גם הנשימה משתפרת.

* כפיפות קדימה – להורדת לחץ דם גבוה יתר על המידה והאטת הדופק. תנוחות אלה מתאימות מאוד למי שמתרגלים יוגה למטרת שיקום לאחר פגיעה כזו או אחרת, והן תורמות גם לעיכול תקין.

* כפיפות אחורה – להגמשת עמוד השדרה וחגורת הכתפיים, לשיפור הנשימה, לזרימת דם טובה יותר בכל הגוף ולחיזוק שרירי הבטן.

קרדיט https://pranayoga.co.il

עבודה מדויקת בהנחיית מורים ומורות עם ניסיון עשיר

המפתח העיקרי של הפקת מקסימום תועלת מכל תרגול יוגה הוא כאמור דיוק מרבי בכל תנוחה. דגש נוסף הוא נשימה נכונה. בסטודיו ליוגה פראנה יוגה תמצאו צוות מורות ומורים עתירי ניסיון שאמונים על הנחיית תלמידים ובפרט אלה שרק מתוודעים לנפלאות היוגה. הסטודיו בתל אביב כמו גם הסטודיו בגבעתיים מתאפיינים באווירה נעימה ונינוחה, וכל שיעור הופך לחוויה חיובית במיוחד עבור המשתתפים בו. הרווחים הפיזיים והנפשיים המשמעותיים הופכים את ההגעה לסטודיו לכדאית לגברים ונשים בכל הגילאים ובכל שלבי החיים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here