טיפים לחיטוב הבטן

0
2672
טיפים לחיטוב הבטן

אידיאל היופי השתנה לאורך ההיסטוריה. ירכיים שמנמנות וכרס עגלגלה נחשבה לשיא היופי בימי הרנסאנס,  וכיום עברנו לבטן שטוחה, שרירית ועטורה בקוביות. אלא שלא מדובר אך ורק באידיאל היופי, וגם הבריאות חשובה כאן. אז איך עושים זאת, איך משיגים בטן שרירית, כזאת שתעיד עלינו שאנחנו חשים בטוב? הנה כמה טיפים לחיטוב הבטן.

הדרך להבליט את שרירי הבטן

ראשית בואו נעשה קצת סדר. שרירי הבטן מורכבים משריר ישר בטני חיצוני הידוע בשמו העממי "קוביות", אליו מתלווים שרירי הבטן האלכסוניים המתחלקים לאלו הפנימיים והחיצוניים. שריר נוסף הוא השריר הרחב בטני הנמצא בעומק. ובניגוד למה שאמרו לכם מאמני הכושר אין בטן תחתונה או עליונה, יש בטן אחת.

כדי שזו תהפוך לשטוחה היא צריכה להיות בעלת אחוזי שומן נמוכים ולהבליט את רקמת השריר שלה. כלומר יש לרדת במשקל ולאחר מכן לחזק את השרירים על ידי תרגילים יעודיים. אילו תרגילים ייעודיים? מדובר באימוני התנגדות כמו הרמת משקולות, זו גורמת לשרירים להפוך לגדולים וחזקים יותר. החלק המתגמל כאן הוא שככל שיש יותר מסת שריר בגוף, חילוף החומרים הופך פעיל יותר. כלומר הגוף שורף יותר קלוריות כל הזמן, גם כשיושבים בנחת.

בואו נפריך כמה מיתוסים. אחד מהם הוא שתרגילים ייעודיים לשרירי הבטן ישרפו את השומן שמצטבר באזור הבטן. כפיפות הבטן אולי יחזקו את השרירים, אך השפעתם על השומן היא אפסית. מה שכן ישפיע על צבירת השומן היא הגנטיקה יחד עם הרגלי התזונה.

השפעת הגנטיקה על חיטוב הבטן

הנה עוד סיבה לכעוס על ההורים שלכם – המאגר הגנטי. הגנטיקה היא בעלת השפעה על תהליך חיטוב הבטן לחיוב או לשלילה, ועשוייה להקשות במידה והיא בעלת נטייה לפיזור שומן גבוה בחלק גופנו העליון ובבטן בפרט. אין זה אומר כי מדובר במשימה בלתי אפשרית. ואילו אלו שקיבלו את המאגר הגנטי המצויין של אחוזי שומן נמוכים בפלג גופם העליון יוכלו להציג בטן שטוחה וחטובה מהר יותר, ובפחות מאמץ. עדיין הקפדה על תזונה נכונה היא חלק חשוב בתהליך החיטוב, ומחייבת דיאטה המתאימה לכך.

להוריד פחממות ולהעלות סיבים תזונתיים

גוף עם פלג גוף עליון מלא ופלג גוף תחתון רזה מגיב במהירות רבה יותר לדיאטה דלה בפחמימות ועשירה בחלבון. ההמלצה במקרים כאלו היא לרכז את אכילת הפחמימות בערב, ולהמעיט באכילתן של אלו במהלך היום.

בנוסף, מומלץ להימנע מאכילת פחמימות כשעה וחצי לפני האימון זאת כדי להבטיח שריפת שומן יעילה יותר. וכן מומלץ לוותר על מנת הפחמימות רגע מיד לאחר האימון. הסיבה לכך היא שבמהלכה של פעילות גופנית אינטנסיבית הגוף משחרר את הורמון הגדילה המביא לשחרור משמעותי של שומן מהמאגרים. אכילה מיידית של פחמימות לאחר האימון מביאה לבלימת אפקט ההורמון, לעומת אכילה לאחר שעתיים מהאימון, אשר תביא לפירוק מהיר יותר של מאגרי השומן. בנוסף, הגדלת צריכת הסיבים התזונתיים, תגרום לתחושת שובע לאורך זמן רב, להסדרת פעילות המעיים ולהאטה בפירוק הפחמימות. .

אין צורך להגזים

צריך לזכור שהגוף שלנו הוא מכונה חכמה. לכן אם נריץ אותו במשך שעות, או נבצע אימוני התנגדות לאורך זמן, הוא יסתגל אליהם, ויהפוך לחסכוני בדלק. כלומר, הוא ילמד לשרוף את הכמות המועטה ביותר שניתן מבחינה קלורית, ועדיין יאפשר לנו להמשיך ולרוץ או להתעמל. מה שאומר שנצרך להגביר את תרגילי הסיבולת, על מנת להשיג אפקט טוב יותר של שריפת שומנים. לכן אחת ההמלצות החשובות הן לעקוב אחר משטר האימונים שלכם מול צריכת התזונה.

מחפשים ציוד ספורט איכותי?

היכנסו לקניון LOOX – אתר הקניות הישראלי ותהנו ממגוון רחב של מוצרים לעיצוב וחיטוב הגוף

https://www.loox.co.il/

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here